martes, 29 de diciembre de 2009

Llenties amb salsitxa fumada en el thermomix



No pensava que les llenties quedessin tan bones amb el Thermomix, ha estat un descobriment!! Aquests dies amb tants àpats contundents, ens venia de gust algun plat sensill i cassolà. Pensava fer-les amb xoriç, però era diumenge i els badulakes no n'acostumen a tenir. I sobrassada? la que quedava a la nevera era massa vella, ehem! un perill! Finalment vaig descobrir una salsitxa alemanya fumada tipus frankfurt. Ja et tinc! hehehe!

Ingredients (per 3-4 persones)

  • 200 g de llenties pardines (jo les he posat en remull 2h, si s'utilitzen les convencionals, cal deixar-les tota la nit)
  • 1 salsitxa fumada tipus frankfurt
  • 2 pastanagues
  • 175 g de carbassa
  • 100 g de ceba
  • 1 braquilló d'api
  • 70 g de xampinyons (opcional)
  • 1 dent d'all
  • 1 fulla de llaurer
  • 600 g d'aigua
  • 40 g d'oli d'oliva
  • pimentó dolç i picant
  • sal

Preparació

  • Poseu l'oli al vas amb l'all, les pastanagues, la carbassa, la ceba, els xampinyons i l'api (tot a trossos grossos i més o menys uniformes) i piqueu 4 segons, velocitat 5. Tot seguit afegiu-hi la salsitxa a rodanxes.
  • A continuació, programeu 10 minuts, varoma, velocitat 1 i gir esquerre.
  • Afegiu les llenties, l'aigua, el pimentó (jo en vaig posar mitja culleradeta de dolç i mitja de picant), la sal i el llaurer.
  • Programeu 30 minuts, 100ºC, velocitat cullera i gir esquerre i comproveu que les llenties hagin quedat tendres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario