lunes, 12 de julio de 2010

Pastís de formatge

Aquí us poso l'espectacular pastís de formatge de la Mireia Carbó (La cuina salvavides)...una delícia! Si n'hi ha de receptes diferents de pastís de formatge!! Però com aquesta, ben poques, paraula. És un pastís suau, amb molt gust de formatge i que a més a més, no costa gens de fer. Jo hi vaig afegir la pell d'una llimona ratllada i em va encantar el resultat.



Ingredients, per un motlle de 24 cm:


Pel pastís:

  • 250 g de formatge cremós d'untar (jo en vaig posar 200 g)
  • 250 g de formatge mascarpone
  • 75 g de formatge de cabra en rotlle (sense la crosta)
  • 2 iogurts naturals
  • 150 g de sucre
  • 80 g de farina
  • 1 culleradeta de Royal
  • 3 ous
  • (jo la pell ratllada d'una llimona)

Per la base

  • 150 g de galetes (jo Maria)
  • 75 g de mantega
  • 1 cullerada de sucre

Preparació:

  1. Preescalfeu el forn a 180 ºC
  2. Tritureu les galetes (la feina s'agilitza amb un robot de cuina si en teniu) i barregeu-les amb la mantega fosa (pot ser al micoones) i el sucre.
  3. Folreu el fons d'un motlle desmotllable amb la preparació anterior, compactant les engrunes de galeta amb una cullera o amb les mans. Coeu-la al forn durant 5-10 minuts i deixeu refredar.
  4. En un bol gros, barregeu el sucre, els formatges, els iogurts, la pell de llimona i els ous. Una batedora us pot anar bé. Ha de quedar una crema fina.
  5. A continuació, afegiu la farina i el llevat i barregeu durant 1 minut més, procurant que no quedin grumolls.
  6. Aboqueu la preparació anterior sobre la base de galeta i coeu-ho al forn durant uns 45 minuts. En punxar el pastís al centre, el punxó ha de sortir sec.
  7. Jo ho deixo refredar a temperatura ambient i a continuació el poso a la nevera fins el moment de servir. Bon profit!!!

1 comentario:

  1. Dimecres passat vaig fer aquest pastís pels companys de feina.. Va quedar boníssim! Moltes gràcies! :)

    ResponderEliminar