miércoles, 10 de febrero de 2010

Pa bàsic de llavors de rosella i panses


Un bon dia em va picar en cuquet de fer pa a casa i vaig fer els meus intents...creieu-me, m'ha passat de tot! I és clar! vaig pensar que alguna mena de curset per ordenar idees i rebre consells de gent entesa en el tema no estaria malament, no? Va ser llavors quan tot navegant per la xarxa, vaig descobrir Bonsfocs: uns professors boníssims i d'allò més agradables, classes de només sis alumnes, molta pràctica i un ambient inmillorable. Ja he cultivat la meva massa mare (que té un lloc privil·legiat dins la nevera) i tot just m'atreveixo a fer-la servir. El resultat no té color! I això que encara em queda moltíssim per aprendre. No m'imaginava que el món del pa fos això, tot un MÓN.
Aquest pa és el que vam fer al taller de Bonsfocs afegint-hi unes panses i unes llavors de rosella. Té un gust boníssim!!

Ingredients
  • 300 g de massa mare blanca activa
  • 450 g de farina de força de blat
  • 250 g d'aigua
  • 10 g de sal
  • llavors de rosella
  • panses hidratades amb una mica d'aigua
Preparació
  • En un bol, barregem tots els ingredients excepte la sal amb una espàtula, i ho deixem reposar durant 30 minuts (autolisi)
  • A continuació, aboquem la massa sobre el marbre i amassem fins que la massa superi la prova de la membrana. Durant les darreres amassades, hi afegirm les llavors de rosella, vigilant que es reparteixin més o menys uniformement. Llavors bolegem la massa per donar-li tensió i la col·loquem dins un bol.
  • Deixem llevar la massa durant 3-4 hores, plegant-la cada hora. En el primer plegat, estirem una mica la massa i hi repartim les panses per damunt, plegant tot seguit.
  • Aboquem altre cop la massa sobre el marbre i li donem la forma final desitjada. Tot seguit, la passem al banneton, amb la cara bona cap per avall (prèviament enfarinat). Deixem reposar de 2 a 3 hores.
  • Finalment aboquem la massa sobre un paper de forn i la grenyem. Fornegem (forn preescalfat) a 240ºC durant uns 10 minuts amb vapor, i a continuació abaixem la temperatura a 220ºC. El temps depèn del forn i del pes de la massa, però seran uns 40-50 min (l'interior del pa ha de registrar 95º com a mínim).
  • Deixar refredar sobre una reixeta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario